Chai Tea Latte Recipe

18:00

Cześć, kochani!
Czasem siedzę i myślę sobie, jak wiele rzeczy w naszym życiu zależy od przypadku. Od znajomych, na jakich trafimy w klasie, od spóźnienia na autobus, od zwyczajnych pomyłek. Co by było, gdybym pewnego dnia nie dostała informacji o braku porannych lekcji i gdybym nie wparowała o siódmej rano, zła i zmarznięta do Starbucksa? Co, gdybym nie zechciała spróbować czegoś nowego zamiast ukochanej caramel macchiato? Nie poznałabym mojego ulubionego od paru tygodni napoju, czyli chai tea latte - korzenna herbata czaj z mlekiem. Dziś mam dla Was przepis, bardzo prosty, w dużej mierze zaczerpnięty od Kristin z LiveSimply, ale z moimi małymi zmianami i dla polskich odbiorców :)

Sposób przygotowania:
Herbata: W małym garnuszku zagotować wodę z dodanymi przyprawami. Po zagotowaniu się wyłączyć palnik i odczekać około 5 minut. Po tym czasie wstawić wodę spowrotem, dodać torebki herbaty i syrop klonowy. Po ponownym zagotowaniu, znowu wyłączyć palnik i po paru minutach wyjąć torebki  i przelać całość przez gęste sitko. Odłożyć około 1/2 kubka chai tea na latte. Szczelnie zamknięty napój można trzymać do 2 tygodni w lodówce, ale ja zwykle wypijam całość w jeden wieczór :)
Latte: około 1/2 kubka mleka podgrzać niemal do zagotowania w osobnym garnuszku z dodatkiem szczypty cynamonu. Do zagęszczenia mleka można użyć blendera. Wlać do jednego kubka razem z chai tea i gotowe!
Uwagi: ilość przypraw jak i syropu klonowego zależą od Was, ja użyłam więcej syropu niż w oryginalnym przepisie, bo napój wydawał mi się zbyt mało słodki.

Smacznego! :)

You Might Also Like

21 komentarze

  1. muszę wypróbować, ale z mlekiem sojowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama używałam mleka bez laktozy, z sojowym powinna też wyjść super ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie piłam, musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Wygląda rewelacyjnie <3
    Masz bardzo ładny szablon.
    Zapraszam na nowy post, a w nim relacja z mojej imprezy 18-stkowej!
    Pozdrawiam www.bitherphobia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę spróbować :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Chai Latte, muszę spróbować wg Twojej receptury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. możemy nad tym "przypadkiem" zapanować :)
    zapraszam na KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna sprawa! pyszna :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno się skuszę, mam nadzieję, że będzie pyszna :3

    Zapraszam do mnie dopiero zaczynam : Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham cię za ten post!
    Chai tea latte to mój ulubiony napój z kawiarni!
    Muszę koniecznie sobie zaserwować taki w domu. Biorę się za to jutro! ♥
    Piękne zdjęcia :)

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. pycha!
    http://luuvmy.blogspot.com/2015/10/white-lilies.html

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszności;d

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie miałam okazji spróbować chai tea latte :)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Czytam wszystkie komentarze i odpowiadam na każde pytanie :)

Popular Posts

WeHeartIt

Subscribe